Vide, hvem din virksomhed ansætter med en beskæftigelse baggrundskontrol

I en alder af grasserende dokumentation puffery og juridiske komplikationer i forbindelse med medarbejdere er det vigtigere end nogensinde at vide, hvem du ansætter. En grundlæggende beskæftigelse baggrundskontrol kan verificere hvem den person, du overvejer at ansætte virkelig er og hvis deres legitimationsoplysninger passer sammen med ansøgningen og genoptage.

Over de sidste par år præ-beskæftigelsen baggrund har kontrol fået betydning for alle arbejdsgivere ligegyldigt hvad størrelse. Dette gælder navnlig for arbejdsgivere, der er glorier forsvar entreprenører eller arbejde for nogle aspekter af regeringen. Dette ville omfatte sikkerhedspersonalet i lufthavne og selv fremstiller mennesker arbejder på defense kontrakt dele for militært udstyr.

Virksomheder typisk gøre valideringen og baggrundskontrol internt eller outsource det til en undersøgelsesenhed. Enten måde bringer en foranstaltning af due diligence, som virksomheden kan relæ på i tilfælde at noget negativt skulle opstå.

Baggrundstjek er typisk færdig efter de retningslinjer og krav for Fair Credit Reporting Act (FCRA). Dette placerer effektive grænser på hvor langt tilbage en person lovligt kan kontrollere og kræves samtykke fra jobansøger.

Virksomheder blevet meget mere bevidste om problemerne utilfredse medarbejdere kan have på virksomheden. Yderligere, erfaringer og uddannelsesmæssige krav for nogle ansøgere har vist sig at være falske eller kvældet op til punktet at blive næsten utroligt. En anden grund til at gøre en mere omfattende baggrund check er at mangel på fuld offentliggørelse fra tidligere arbejdsgivere. En personer tidligere arbejdsgiver kan faktisk være glad for at slippe af med dem. men ville ikke være ærlig med dig på grund af muligheden for at blive beskyldt for et vilkårligt antal ulovlige erklæringer af ansøgeren

Virksomheder skal derfor offentliggøre og baggrund kontrol som et spørgsmål om politik på alle ansøgere, der er under overvejelse. Ved at offentliggøre politikken af baggrundstjek, det sætter jobsøgende på varsel og kan handle for at afskrække niveau af unøjagtige oplysninger om CV’er og applikationer.

En standard medarbejder baggrundskontrol bekræfter tidligere beskæftigelse, CPR-nummer, uddannelse, personlige referencer og militære baggrund eventuelt sammen med eventuelt kørsel og kredit optegnelser. Denne historiske “legitimationsoplysninger check” en narkotika-test administreres af en lokal medicinsk facilitet og betalt af virksomheden kan også være påkrævet. Niveauet af kontrol er afhængig af jobkravene. Sikkerhed minded virksomheder er typisk langt mere forsigtige med at vide, hvem er at blive ansat, mens andre måske kun brug for en mere overfladisk kontrol. Leje for en person, som vil være drivkræfterne tjenestekøretøjer ville har brug for en tættere kontrol kørsel poster end et kontor arbejdstager. Stillinger, der indebærer finansiel adgang vil naturligvis kræve en omhyggelig kontrol af kredit referencer sammen med professionelle certificeringer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to top